lørdag, desember 28, 2013

Josefine

Som nevnt har vi litt ventetid her i huset. I romjulen har Celine og jeg fått muligheten til å teste ut et Josefine-spill og det kunne jo ikke passet bedre å gjøre det akkurat nå. Romjulen spesielt er sånn en deilig tid å kose seg hjemme med fyr i peisen, godis i skålen og rester av julekakene- massevis av puter og pledd i sofaen.

Spillet vi har prøvd ut het Josefine -Stjernehotellet. Det var veldig artig syntes hun selv. Og mor selv skal ikke nekte for at hun har testet det ut litt sånn etter barnas leggetid. I enkle trekk: man innreder et hotell og spiller forskjellige spill der man tjener solkroner.

Appen finner du her: AppStore eller GooglePlay - gratis.




 Appen er gratis å laste ned- slik kan barna prøve seg og eventuelt kjøpe senere.
Det er faktisk veldig gøy å sitte å se på Celine spille. Hun prøver og feiler, men gir seg ikke. Og gleden hennes over å klare å finne alle bein eller hoppe med Josefine gjennom et spillbrett er veldig artig for oss  voksene som ser på. Mye "yes" "æ klarte d" og "åååååååååhhh- vanskeeeeelig".

 Søster følger nøye med. Anbefaler absolutt å teste det ut selv med barna- er jo gratis  så hvorfor ikke :)
Flere apper kan man finne på Egmontapps her

Husbonden og Celine fikk lufta seg litt mens Bella og mamman tok seg en dupp på dagen i dag. Celine fikk prøvd julegaven fra Mor i Nord- skiklær  og var veldig fornøyd selv. Nå er hun klar for en lang  skisesong i Narvikfjellet.

Christine



Innlegget er laget i sammarbeid med Egmont.

2 comments:

Hilde sa...

God jul til dere! Ville bare si fra om vår opplevelse med akkurat det spillet. Jeg hadde det på iphonen min og min datter som da var 6 år likte å spille det. Så en dag dukket det opp kvitteringer på epost fra itunes store. Hun hadde fått lov til å kjøpe de billigste solkronene (ca 20 kr tror jeg). Jeg tastet inn koden min og hun spilte videre. Etter dette hadde hun klart å kjøpe videre UTEN kode for tilsammen rundt 600 kr!! Da ble spillet slettet fra min telefon rimelig fort. Hun forstod ikke hva hun hadde gjort, men feilen lå nok hos itunes som ikke krevde passord da hun trykket på "kjøp" knappen etter å ha fått lov å kjøpe en gang. Bare å passe på med andre ord. En god ventetid til dere!!

Anonym sa...

Flashback ... Dette spillte vi på IPhaden til lille frøkna julen for 2 år siden og vi holdt på begge to, jeg som deg i smug ;-) Så blir man så revet med at man vil kjøpe mer for å innrede mer .... Pass på at det bare blir en liten avkopling i hverdagen så går det nok bra :-)

Tenkte med en gang når jeg så overskriften at du røpet navnet på prinsessen i magen <3

Lykke til med ventetiden og den store premien som kommer nærmrer og nærmere :-)

ACklem