mandag, november 04, 2013

Nye dører

Joda- jeg er her. Jeg driver ed litt teknisk arbeid på hvitstil.com- ikke noe som skal ha betydning for leseren, men jeg skal bytte platform. Etter mange år på blogspot skal det byttes :)



Leiligheten vår begynner å bli ferdig nå. Innerdør og ytterdør er byttet- og forskjellen er stor. Desverre har butikken bestilt feilhengslet ytterdør- så vi venter på en ny. Enn så lenge får den være hengslet feil vei.
Dørvriderne er fra fixxer- og jeg elsker dem. Elsker glassdøren til yttergangen som får den ytterste gangen til å virke bittelitt større en den er.




Før:




Selv om dette er et førbilde så har vi byttet gulv i innergangen og lagt fliser i yttergangen. Før var det mørkere parkett begge steder.



Nå: Celine og jeg skal til lege med hennes stygge hoste. Vi har hjemmedag i dag siden hun er pjusk og da lurte hun på om vi kunne vaske huset sammen? Hmmmm- Vil du vaske leiligheta- ja for det er sååååå artig mamma. Kan jeg bruke moppen sier hun!!! 
Artig- hun skal få vaske så mye hun bare vil :)

Christine




9 comments:

Anonym sa...

Superlekkert!! :)
Elsker gulvet, hvilket merke/leverandør?

-Kari-

Anonym sa...

Hei,

Kjempefint!

Synes å huske at du nevnte en gang at dere har brukt veggfornyer i den nye leiligheten. Var det slette vegger under? Vanskelig å jobbe med? Godt resultat? Fint om du kan skrive noe om det :-) Har en vegg, ikke veldig stor, som jeg helst vil unngå å helsparkle før maling. Håper veggfornyer kan være en enklere og god løsning!

Fin dag ønskes fra Mia

Rita sa...

Så smart metode for å få gangen til å virke større... Tror vi adopterer tipset til vår bittelille gang :)

hvitstil.com/Christine sa...

Anonym: gulvet er fra parkett.no- det er enstavs hvitmattlakket ask Love it!

hvitstil.com/Christine sa...

Jeg skal straks skrive et innlegg om veggfornyer- sammen med han som veggfornyet. Husbonden :)

Anonym sa...

Lekkert med glassdør, men får meg til å tenke "ups" .Håper det er et solid glass.
Hos et av mine søskenbarn "herja" ungene rundt og resultatet var at en ramla inn i glasset. Heldigvis ble ikke gutten skadd ( bare redd),men døra derimot, glass skår over hele gangen.
Nå er jo dette noen år siden , så dere har sikkert et solid glass i døra.
Ønsker deg en fin kveld.

Anonym sa...

Flott! Da venter jeg i spenning, og gleder meg til innlegg om veggfornyer :-)

Mia

Anonym sa...

Hei Christine! Det er så gøy å følge med dere og deres mange prosjekter, energien deres er beundringsverdig!

Men du, jeg må bare spørre; om jeg ikke har forstått feil så har du deltatt på ganske mye oppussing de siste årene, selv når du har vært gravid. Er gravid selv for første gang og har egentlig en del prosjekter jeg ønsker å ta tak i snart.. Har dere kun brukt "snille" malingstyper som Sense? Eller er det god utlufting som gjelder? Jeg mener ikke at du skal "avgjøre" om jeg skal male eller ikke, men jeg syns det er fint å høre dine erfaringer i forhold til dette, du som faktisk har en del erfaring.

Klem fra Vestlandet

Anonym sa...

Koster håndtakene 360,- stk?
Prøvde å søke etter de på nettet, men fant bare noen til 362,-

Vi har samme dører og skal ha noe ala de håndtakene dere har, men blir litt voldsomt ettersom vi trenger til 6 dører. (om ikke de kommer i 2-pk selvsagt)

Send gjerne link hvis dine er billigere :)