onsdag, mai 16, 2012

Barneforsikring

I skrivende stund annonserer IF barneforsikring rundt på hele bloggen min og jeg liker det. Dette er faktisk første gang jeg lager innlegg for en annonsør, men jeg skal ærlig innrømme at det er aller mest fordi jeg tror på dette selv. Vi har hatt IF barneforsikring siden Celine var liten og jeg møtte ei mamma som fortalte meg om forsikringen. (det var lenge før IF ble annonsør her på hvitstil) For meg var det ikke en selvfølge at man skulle forsikre barnet sitt. Jeg viste ikke engang at det fantes- før jeg møtte denne mamman.  Nå er Isabella også kommet inn under denne forsikringsparaplyen og jeg føler det veldig godt.

Jeg vil anbefale mine lesere å gå inn på IF sine sider og lese om forsikringen.  Link her.

Det viktigste i verden......og mest dyrbare jeg har

Er dine barn forsikret?

Christine









16 comments:

susan`s side sa...

Mine barn er forsikret - men enda viktigere: Både jeg og mannen min er også forsikret. For hvordan skal barna klare seg hvis det skjer noe med oss?

Jeg mener at man burde tenke mer på å forsikre seg selv når man er foreldre. Blir man syk eller blir utsatt for en ulykke er det viktig at forsikringene er i orden slik at man kan ta vare på barna sine.

villa lotta sa...

Sweet pics, I like!!!
Hugs, Lisa!

MittLilleHjerte sa...

Så sant så sant-man må forsikre det mest dyrebare man har;)
Herlig bilde;)
Klem Janne

helen og gutta sa...

mine barn er forsikret, og det samme er vi foreldre.

Lena Celine sa...

Ønsker deg og dine en riktig flott feiring!!!

Klemmer fra Lena

Tones lille interiørhjørne sa...

Men da viktig å se hva de innebærer... Mange "dårlige" forsikringer også.....

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jepp - vi er forsikret alle fire. ♥

Ha en fin dag i dag, vennen.

*klem*

Anonym sa...

Mine barn er forsikret, og for 4 år siden fikk vi (dessverre) bruk for forsikringen også.. Eldste datteren vår fikk diagnosen diabetes. At vi hadde forsikret henne tenkte jeg ikke på før en stund etterpå, men da tok vi kontakt med forsikringsselskapet, og etter å ha satt frem krav fikk vi foreldrene utbetalt 65000, og datteren vår fikk 225000 som blir forvaltet av overformynderiet fem til hun blir myndig.

Anonym sa...

Bra du reklamerer for dette. Er også enig i Susan; Det er like viktig at foreldrene også er forsikret! Her i huset er vi alle forsikret, vi foreldre og lillemann. Tilogmed katten ;)

nr.15 sa...

Ja alle i huset er forsikret.
Dattera vår fikk leukemi da hun var 5 år, og da skjønte vi hvor viktig det er! Nå skal det vurderes om hun får mer pga ettervirkninger av behandlingen. Sosionomen ved sykehuset sa det hun gruet seg mest til, var når hun skulle spørre foreldre om de hadde forsikret barna.

Anonym sa...

Hei.
No kjente eg at eg måtte skrive ein liten kommentar om dette med forsikring. Vi har tre jenter og har forsikra dei to eldste tidlegare, då vi ville forsikre vår yngste datter som vert to år no i mai, ville ikkje forsikringsselskaet forsikre henne fordi ho har ein medfødt liten klaffefeil på hjetet, denne er framleis litt åpen, og derfor har ho ein diagnose på dette (silent ductus). Dette bruker forsikringsselskapet som eit argument mot at vi ikkje får forsikring. At ho er ei frisk og aktiv lita jente, som er lite sjuk, spiller ingen rolle. Er usikker på om vi kan få forsikring til henne seinare dersom klaffen lukkar seg heilt av seg sjølv eller ved ein event. operasjon. Derfor syns eg forsikring er vanskeleg, alle andre i hemen har forsikring, men vi får altså ikkje til henne p.g.a. dette. Dessverre er dette vanlig. Syns det er arogant av forsikringsselskapa at dei skal sitte og velge ut kven som får forsikring, og kven som ikkje skal få. Hadde dette vore oppdaga når ho var to - tre år hadde ikkje dette vore noko problem, fordi ho då alt hadde vore forsikra.

Dette vart langt, og vi er jo frustrerte over at det dessverre er slik, so eg er ikkje berre posistiv til barneforsikring fordi forsikringsselskapa har for mykje makt, og at dei sjølve kan innhente all verdens informasjon om folk og utifrå det sitte og velge kven som skal få og kven som ikkje skal få. Men hadde vi hatt muligheten, og dersom vi fant eit forsikringsselskap som ville forsikre henne hadde vi jo ikkje nølt, fordi vi jo ønsker å forsikre henne, og vil det beste for henne, men her er det jo andre som bestemmer at vi ikkje får.

-ak-

Photo-Me-Life sa...

Tenk, i dag stod jeg utenfor butikken din, tenkte besøke deg, åsså var det stengt:(

Kjersti sa...

vi får ikke forsikret vår datter siden hun er født ekstrem prematur i uke 27, var da 1020gr. Får dårlig samvittighet når jeg sier at vi ikke har forsikring på henne. Vi kan søke om forsikring igjen når hun er komt i skolealder

Anonym sa...

sønnen vår var 1990 g ved fødsel, får derfor ikke forsikre han fordi nedre vektgrense er 2000g. IF var spesielt ille å forholde seg til.

Steffagarden sa...

Vi er selv forsikret og til lillehjertet fikk vi bare ulykkesforsikring fordi hun hadde en fødselsvekt under 1 kg. Jenta har vært frisk som en fisk siden den dagen hun kom hjem fra sykehuset (ved termin), ikke annet enn de vanlige tingene som omgangssjuke, influensa og barnesykdommer. Men en sterk og flott jente! Fikk beskjed om å søke igjen ved skolestart, vi har enda ikke fått tilbakemelding på denne, men blir spurt hver gang jeg er i kontakt med forsikringsselskapet, de blir noe paff når de får beskjed at ballen ligger i deres hender å behandle søknaden.

Men som Susan sier i første kommentar her, det er nok viktigere at vi foreldre er forsikret. Dessuten skal det sies at ikke alle barneforsikringer er like gode, man bør sjekke hvem som har de beste dekningene før man går hen å forsikrer personer. Nå er det jo if du skriver om, og jeg kan si at det er en av de bedre... Har jobba med forsikring så har satt meg inn i de forskjellige personforsikringene for å kunne gi eksempel på hva det selskapet jeg jobba for kunne dekke som ikke andre selskap dekker....

Men veldig dumt at de har så rare krav når det gjelder premature barn som er like friske og raske som andre barn! De er jo like mye verdt, de fikk bare en vanskeligere start på livet...

sky sa...

Jeg ville ikke anbefalt IF på noen som helst måte!! Den ene hånden vet ikke hva den andre gjør, noe som igjen går utover kunden!