onsdag, mai 23, 2012

Babyblå

Pastellene har smeltet hjertet mitt- ingen tvil. I stuen på gården kjører jeg på med litt blått.
 Putene er fra sebra.dk og kjøpt på sluttsalget til Småmonster.
Bordet stod i stuen da vi overtok, men har fått bittelitte maling.
Her er stuen som den står til daglig. Ikke "bloggefisert" med blomster lys eller makroner.
På den ledige veggbiten i hjørnet kommer det ny kunst som jeg har bestilt i dag. Kunsten tar utgangspunkt i noen bilder jeg har sendt den nederlandske kunstneren av Slettjord Gård.

Dette bilde er ikke tatt fra samme vinkel som mitt bilde over men det gir ett  inntrykk av hvordan det var da vi overtok. Husbonden og jeg prøver å bevare det gamle, samtidig som det skal vises at det nå er Bussolis som bor her. Det første året ville jeg ikke røre så mye, for jeg følte at tingene hørte til der ute, men etterhvert som vi begynte å få frem gamle gulv og gammelt panel under lagevis med tapet maling og belegg ble det naturlig å gi fra seg endel ting som ikke passet for oss.


I dag har jeg vært på Fiskehallen i Narvik og spurt om "lærlingeplass". Det har jeg fått!! En av dagene nå skal de ringe meg og jeg skal komme og bli lært opp i fiskefiletering. Er det ikke kult? Husbonden liker ikke å ta borti fisken vi fisker, så det er jeg som bløgger og fileterer og snart skal jeg virkelig få sving på sakene. *gleder meg*

Christine

4 comments:

Mari sa...

Heisann :)
For ett nydelig hjem du har :)
Digger pastell stolene dine!
Jeg ønsker meg ett gammelt hus jeg/vi kan pusse opp, men det får holde med det vi har noen år til :)
Ha en fin dag

Anonym sa...

Virkelig flott :)

Anonym sa...

Nydelige puter!

Så fint dere har fått det på Slettjord,
kan nesten ikke vente til å se at huset
har blitt hvitt, det blir bare såååå fint!

Ha en deilig sommerdag, acklem

Anonym sa...

Lærling!! Haha! Tippe du lager bedre fiskekaker enn han Sigbjørn! Du e den tøffeste å kjenne! Martheklem fra Oslo