torsdag, april 05, 2012

Bil og Påskeaktiviteter

En leser spurte meg hvilken bil vi endte opp med når vi skulle kjøpe ny bil i år. Her er innlegget med anbefalinger fra hvitstilleserne.
Vi endte opp med:
Ford grand c max

Vi vippet frem og tilbake mellom flere. Caravellen hadde vi nok mest lyst på men den er alt for dyr ny. (gammel er ikke aktuelt fordi vi ikke kan skru selv) . Vi holdt på å velge Pegeout, men når vi skulle teste den kom det masse ulyder av demobilen så da utelukket vi den. Ford- grandcmax hadde skyvedørene jeg likte så godt, husbonden fant ingen ulyder, bagasjen var grei og man kan ta vekk midtsete i andre seterad, sånn at man lett kan slide inn feks en pulk og ski mellom setene. Den er ikke så lav som Mondeoen, så det er mer behagelig å løfte barna ut og inn. Vi er veldig fornøyd, selv om den ikke fyller alle kriteriene vi kunne ønsket oss. Dessuten fikk vi best pris for Volvoen vi hadde på denne butikken og grandcmaxen var også prisgunstig.


I dag har Celine vært en tur i slalombakken med Husbonden. I april er det barnas worldcup i Narvik og Celine skal delta. Jeg har vært hjemme med ho lillemor, så da er det koselig at Husbonden filmer sånn at jeg også får se Celine i farta:



I går var jeg innom en venninne som hadde hengt opp en hoppetusse til sin lille som er akkurat like gammel som Isabella. Jeg la ut en ønskeskjøpt på facebook og i går kveld hadde vi vår egen hoppetusse.
Så utrolig gøy det var. Plutselig kunne jentene leke sammen og Isabella dyttet seg rundt og etter søsteren.
Utrolig gøy å se at de leker sammen.
litt hopping før badetid

leker katt og mus <3

Christine

PS: jeg har oppdatert nå, men først hadde jeg skrevet at vi kjøpte en cmax og da ble det helt feil for vi ar kjøpt en grandcmax

11 comments:

hvitstil.com/Christine sa...

I utgangspunktet var det ford smax vi så på, men den var mye dyrere enn cmax. cmax hadde i tillegg skyvedører. Cmax har 7 seter og jeg hadde med meg 3 barneseter i bilbutikken og fikk skvist dem inn i baksetet på cmaxen.

Anonym sa...

Denne hadde min kusine også da hun var mindre. Disse selges ikke lenger, og grunnen til det er at ryggen, bekken og hoftene til barna ikke er utviklet nok til at det er forsvarlig å bruke dem. Dette sier jeg i beste mening, altså :)

Ha en flott påske videre.

Lisabeth

stallnilsen sa...

Så skjønne unger :)

Ha en fin påske videre, hilsen Lisbeth ;O)

hvitstil.com/Christine sa...

takk for tipset Lisbeth. jeg har henne bare der bittelitt om gangen, så jeg tror det går fint. Jeg viste ikke at de ikke ble solgt lengre!

Anonym sa...

Jeg har sett slike både i sverige å usa og har brukt huske til alle mine 3. Så trur d går helt fint så lenge man ikke har ungene der alt for lenge av gangen. Så fortsett å bruk den til lillepia med god samvittighet! :-)

Anonym sa...

Såååå flink jenta di er og stå på slalom! Ble helt imponert jeg :-) Artig å se :-)

Anonym sa...

Kjempeimponert av jenta i bakken!!! For en flink jente!
God påske. Hilsen Alexandra

Anonym sa...

Væææ... Ikke bruk slike hoppegreier, snille du. Som fysioterapeut kan jeg (noe forenklet) signere det som ble skrevet over her.

Anonym sa...

Enig m anonym og fysioen! Ikke bra m hoppesele.

Anonym sa...

Sterkt frarådet med hoppesele. Ville ikke brukt det :-(

Julie sa...

Så gøy å se Celine på slalom. Superflink :) Kan tenke meg du er stolt mamma.