tirsdag, mai 17, 2011

KLØNE og to nye soverom under oppussing.

Aller først: Gratulerer med dagen alle sammen!

Jeg er rett og slett den største kløna jeg vet om. I går da vi kom hjem fra hytta satte jeg meg ned ved den stasjonære macen, for å laste ut bilder av kamera og blogge litt. Jeg tok ut kortet av kamera og stappet det inn i SD kort leseren i dataen........trodde jeg. Men neida jeg stappet faktisk kortet inn i cd-leseren og der forsvant det kortet!!! Grrrrr..... Hva gjør man da????


I helgen har vi tatt for oss to soverom på Slettjord. Utgangspunktene for rommene var teppegulv med minst 5 cm tykke sponplater under teppe. Vegger med en slags stoff/strie tapet.  Vi har revet, hakket og jobbet osgjennom alle disse lagene og kommet frem til flotte tregulv.
Dette er Celines rom. Eller som hun sier selv : Celines Storjente rom. Rommet hadde ett innebygget skap som vi gjør om til lese/lekehule til henne

Veggene ruller vi hvite og hvis vi får til skal vi tapetsere en vegg. Gulvet ser veldig fint ut på bildet her, men det er så grovt at vi maler det

Mens husbonden rullet maling i tak og vegger dro jeg plater av dørene! Sjekk så fine!

Uten mat og drikke duger helten ikke. Vi griller lammekoteletter  og koser oss i solveggen.

Her er vi på tur hjem i går. Celine tuller med pappa og i bakgrunnen ser vi Kongbakk som er stedet til Mor i Nord.

Nå skal vi feire 17. mai her hjemme. Egentlig hadde vi tenkt oss til Slettjord, men det blåser litt i dag så da vil vi ikke reise over med båten. 



2 comments:

Ingunn :) sa...

Er innom avogtil her på bloggen din og blir så imponert over alt du får gjort! Så kjekt at det er vakre gamle dører bak de kjedelige platene - hvem skulle trodd d! Lykke til med all jobbingen!

Bondekjerringa sa...

Merkelig hvordan folk før i tiden skulle dekke til de fine dørene. De har gjort det samme her i huset, både med kjøkken og gangdøra. Men bare på en side. En vakker dag skal platene av, men det må bli når jeg orker å sette meg ned med sparkling. For var det en ting de virkelig , så var det å bruke spiker!