lørdag, februar 12, 2011

Glassbyggestein

Kan nok hende jeg tråkker på en tå eller to når jeg sier jeg hater glassbyggestein, men det gjør jeg. I huset på Nesøya var det en dusjnisje i denne varianten, og den fikk vi fjernet strax vi flyttet inn. Nå har vi samme opplegget på badet vårt i det nye huset. Dusjnisje i glassbyggerstein. I helgen skal vi begynne å fjerne den, for heller å sette opp ett dusjkabinett.

Noen som har ett særdeles godt trix for å fjerne steinene uten å knuse gulv og veggfliser?

Dusjkabinettet som skal settes inn er et Showerama fra Porsgrund. En bloggleser så jeg var på jakt etter dette og sendte meg en mail om at hun kunne skaffe meg dette til en god kampanjepris. Jeg er  så utrolig heldig som har så søte lesere. Tusen takk!

rivetips taes mere enn gjerne imot!

Christine

18 comments:

Rosa Muffins sa...

Hei. Ikke fordi du har "tråkket meg på tærne" (vi har ikke glassbyggestein) men skulle gjerne sett at du skrev litt mer om hvorfor du hater det så intenst? Er det det at dere benytter dere av kjipeste steinsort som da ser ut deretter eller hater du all glassbyggestein uansett utførelse og design? Har til gode å se noen dusjkabinetter som er særlig vakre men gleder meg til å se det som skal erstatte byggesteinen dere river :)
Ha en fortsatt fin helg:)

små og store drømmer sa...

Da er vi to. Jeg også HATER det.
Gå på med slegge og brutal makt. Heheh..
Blir spennende å se før og etter bilder.

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hehehe, er da lov til å ha egne meninger!

Vi har glassbyggersteinsvegg som vi har satt opp og vi liker ikke dusjkabinett. Men jeg liker da deg uansett! ;)

Håper dere får en flott lørdagskveld! ♥

Anonym sa...

Så først overskriften og bildet, og tenkte: seriøst, hun skal ikke bygge noe med glassbyggesten?? Trodde stilen hennes var bedre enn som så ...

Jeg hater nemlig glassbyggersten jeg også ;)

Renate sa...

For min del er dusjkabinett og glassbyggerstein like ille. Men hvis jeg måtte velge, så hadde jeg faktisk valgt steinen. Kun fordi jeg synes det blir en mye bedre helhet med dusjnisje enn kabinett. Men hver sin smak ;) Lykke til med rivingen, jeg har desverre lite med tips å komme med :p

Renate sa...

Jeg følger med på kommentarene, for jeg har denne skjønnheten på STUA i huset..
Jeiks!
Den skal bort!

God helg Christine:-)

hvitstil.com/Christine sa...

Jeg skal gjerne utbrodere hvorfor jeg ikke liker de:
De er store tykke og klumpete
Våre steiner her i huset har ett svartskjær
Jeg synes de tar endel av rommet og gjør det mye mindre
Jeg synes de er vanskelig i henhold til renhold
Jeg liker ikke dusjforheng heller, og det er helt nødvendig om ikke hele badegulvet skal bli vått, fordi vi ikke har dør på glassbyggerstein-nisjen

Hadde jeg vært sikker på at badet var bygd etter alle regler og normer, da skulle jeg hatt glassvegger og dusjet rett på flisene, men siden badet neppe er fulgt opp av normene så velger vi kabinett.

Whitebite sa...

ENIG!!! hater glassbyggestein jeg også!! rett og slett fordi det er stygt!!

Lille Persille sa...

Haha, som anonym skrev; min første tanke da jeg så overskriften var; ialle dager-skal hun bygge med glassbyggerstein?? Jeg liker heller ikke disse - synes de er veldig 90-talls?! Jeg hadde nok også erstattet steinen med noe mindre klumpete (synes det samme om enkelte dusjkabinett;)

Ha en fin kveld!

Roka Design sa...

Heisann:)

Utifra min mann som er murer...(hvis du er redd for flisene rundt) skrap bort fugene med en skarp,god kniv, og jobb deg innover, kutt så videre i montasjelimen, og fjern "etg" for "etg":)

Lykke til:)

Klem fra Kari:)

Anonym sa...

Hei :)
Har et helt annet spm enn glassbyggesteinen jeg da ;)
Synes du har flott stil, og jeg likte veldig godt det lille databordet ditt i dette innlegget; http://hvitstil.blogspot.com/2010/07/mitt-omrade.html.
Hvor har du kjøpt det?
Er fryktelig dårlig på interiør selv, men liker å se på blogger og få litt idéer og drømme meg litt bort :)

Ønsker deg en fin morsdag i morra :)
Hilsen Gro

Cecilie sa...

Har glassbyggerstein på badet som skal bort vi også. Skjønner ikke hva vi tenkte på da vi satte den opp...

ha en fin søndag

Anonym sa...

Hei Christine!
Wow! For en herlig blogg!!! Jeg googlet interiørblogger, da jeg hadde lyst til å utvide mitt reportoar av de jeg leser fast! :) Da falt jeg innom din, og her vil jeg nok være fast leser fremover ja!!! Jeg elsker hvitt interiør!! Har det selv også, og blir kjempeinspirert av å lese bloggen din! :)

Lykke til videre!!

Maria W.

Bjørg 47 sa...

Så bra at vi er forskjellige. Vi valgte en slik glassbyggestein i stedet for dusjkabinett fordi jeg ikke orket tanken på alle de vesenene som tar bolig mellom dusjkabinettvegg og vegg. Siden vi har et knøtt av et bad, er det rensligere med en slik vegg. Nå har jeg nettopp vært hos min datter som har fått seg badekar som de kan fjernstyre til å fylles FØR de går opp i annen etasje der karet venteer ferdig fylt !!!!! Glad for den lille forskjellen.

Kari sa...

Det var glassbyggesten her i huset også da vi flyttet inn. Syntes det var ganske fint den gangen, men nå liker jeg det ikke lenger. Synes som deg at det er klumpete og vanskelig å rengjøre. Problemet er at jeg heller ikke liker dusjkabinett og derfor står glassbyggestenen her fortsatt.

Kari :-)

Silje sa...

Hehe! Det er nesten godt å se at dere, som er så "handye" med nesten alt annet, har funnet noe dere ikke er like flinke på :P Ikke vondt ment selvfølgelig! :) Jeg bare blir litt misunnelig til tider når jeg ser hvor mye dere gjør selv av oppussing, snekring, maling og sying :P

Anonym sa...

Hei!
Kunne ikke vært mer enig, vi satte også opp glassbyggestein som vi nå skal rive til fordel for dusjdører som kan slåes innover. Vi tar sjansen på å dusje rett på flisene, det har vi også gjort til nå. Heldigvis er badet vårt nylig oppusset av dyktige håndtverkere. Disse anbefalte oss å legge gulvbelegg med sveisede sømmer på både vegger og gulv for at det skulle være helt tett. Dette ble gjort fordi de ulike membraner som har kommet på markedet har vist seg å være for dårlige og slettes ikke holdt mål. Jeg håper du deler dine erfaringer med oss om hvordan en kan fjerne ¨kladderiet¨på en grei måte.
Ønsker deg lykke til med både badet og den nye lykkelige men innimellom plagsomme tilstanden, hi hi;)) klemm Nina

Anne Britt sa...

Dusjkabinett er ikke bare bare det heller. vårt showerama kabinett er ca 4 år ognå venter vi på rørleggeren som kommer og skifter det ut fordi det har sprukket i karet. Han hadde i løpet av årene fått inn ca 10 reklamasjoner på dette. Det har nok vært lekk en stund men vi fant ikke ut hvor det lakk før sprekken ble så stor at vi kunne se den. Lykke til med oppussing av badet. og ps =) Jeg liker glassbyggerstein, med diodelys/bassenglys bak. tøfft, men kanskje ikke helt i den hvite stilen :)