søndag, august 08, 2010

Disken

I dag har jeg sprayet disken med min venninne sin mors gamle gardiner. På toppen kommer en glassplate. Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Tenk at denne gamle disken var rød, møkkete og ekkel for bare noen dager siden.
Sprayen er crome og er kjøpt på Lindals fargehandel i Narvik

Husk å stemme på oss i boligdrømmen.
http://www.boligdrommen2010.no/finalister/christine/


Jeg holder på å laste opp en film jeg har laget- kommer på bloggen i løp av kvelden


Christine


oppdatering for dere som undret:
disken er grunnet og malt på vanlig måte. Deretter la jeg venninnens blondegardin oppå disken og sprayet med cromespray. Nå tørker det, og en av dagene blir det levert en glassplate på butikken som skal oppå disken.


12 comments:

ChezJeanette sa...

Så fint det ble!
Utrolig hva litt maling og mye innsats kan gjøre med et møbel.

Krysser fingrene for Bolig innspurten!

Jeanette :-)

Blomsterpiken sa...

Heisann!
Jeg lurer på å spraye en kurvstol som jeg har. Har du noen tips til hvor jeg kan kjøpe "malingsspray"? Er det lett for at det kommer rennemerker ved bruk av spray?

Spraytips mottas med takk:-)

Anonym sa...

Nydelig! Du er bare den flinkeste bloggerene i Norge!!! Ikke noe annet å si om den saken!
Kan du ikke være så snill å vise oss rundt i huset ditt? Gangen, bad etc....jeg trenger inspirasjon asap! Hihi!

Heidi fra Trondheim ( Lade)

Lena Celine sa...

Den duisken ble jo bare nydelig!!!!

Klemmer fra Lena

Hannesin sa...

Disken ble rålekker Christine !

Stemmer hver dag på deg, krysser fingrene for at det går bra !!

Hanne :)

Anonym sa...

hei!! hvordan sprayet du den disken slik at du fikk mønster. det ser jo bare lekkert ut. topp hvi s du kan dele noen triks?? hva slags grunnarbeid hadde du gjort før du sprayet?

Livy sa...

Så utrolig stilig det ble!!!

Ønsker deg en fin uke! Klem fra Livy

Anonym sa...

Det ble jo kjempefint....fikk lyst å prøve det på toppen av kjøpmannsdisken min :)

Her hos oss både krysser vi fingrene og stemmer alt vi kan for at du skal vinne i konkurransen...dette skal vi hjelpe deg med å klare :)

Ha ei flott uke :)

Marit sa...

Disken blir kjempeflott, gleder meg til å se den og butikken din live i løpet av høsten :)

Husbonden sa...

Hei Blomsterpiken

Jeg svarer på vegne av Christine siden hun har mye å gjøre om dagen.


Spray tips, hvit blank og sølv krom mm. kontakt

Lindahl Fargehandel Eftf AS
Dronningens gate 36, 8514 Narvik
76 94 29 38

Spør etter Mats, han sender deg varer hvis du er langt unna.

Det er lett at det renner hvis du holder sprayboksen for nærme og hvis du er utolmodig og legger på for tykt av gangen.

Bedre å spraye 5-6 ganger ca 30 cm fra med helt tynt strøk (blir best resultat å ta det rolig). Enn 2 ganger nærme og tykt.

lykke til

Husbonden sa...

Spray tips til anonym

Først grunning så den malingen du ønsker, så legger man et blondestoff oppå og sprayer flere tynne strøk over feltet du ønsker. I dette tilfellet brukte Christine sølv krom som du kan kjøpe hos

Lindahl Fargehandel Eftf AS
Dronningens gate 36, 8514 Narvik
76 94 29 38
Spør etter Mats, bor du langt unna sender han varer til deg

Lykke til

Heidi sa...

så smart :)