onsdag, april 21, 2010

Midnattsola

Det begynner å bli lyst langt utover kvelden her nå. Lyset er på plass igjen gryende tidlig på morgenen. Celine våkner derfor like tidlig.

Derfor må jeg gjøre noe. Da vi pusset opp soverommene kjøpte vi noen søte lifter fra Princess. Det dumme er at de hjelper ingenting mot lyset.....

På Stoff og Stil fant jeg hvitt blendingsstoff som nå er bestilt. Alle lifter skal nå fores og forhåpentligvis sover vi alle litt lengre snart :)

Vi har prøvd fiskelykken i dag også, men ingen fisk..... I går fikk vi en gigantisk torsk som Mor i Nord nå lager boknafisk av. mmmmmm.

Ha en god kveld.
Christine

7 comments:

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

Blendingsgardiner er et must, til og med her på Helgeland også, i disse tider.

Herlig at det har begynt å bli lyst langt utover kveldene selv om det kan være litt vanskelig for de små å sjønne at det faktisk er kveld selv om det er dagslys ute (he-he).

Ha en flott kveld videre.

Anonym sa...

Kan tenke meg det merkes med lyset der oppe i nord nå ja! Selv har jeg montert hvite, lystette rullegardiner bak selve liftgardinene (liftgardinene henger utenpå karmen). På den måten er de gjemt hele tiden, bortsett fra når de er i bruk om natten. Men for deg som er så fingernem, er det vel en smal sak å fore gardinene.:) Der hadde jeg kommet til kort...hehe.

God kveld i nord!
Pernille

Kristin sa...

Deilig med lys, men ikke overalt.

Jeg er mest glad i liftgardiner, kommer til å bli mye av det i huset..
Kjekt å vite om blendings stoffet fra stoff og stil som jeg kan fore med om nødvendig.. Takk for tips..
Og jeg bor 15 min unna stoff og stil, så det er kjekt;-)

Nyt lyse dager, og forhåpentligvis lengre morgener! Klemmer

As sa...

Takk for tipset med slik gardin. Her sover snuppa også kortere netter, så tiltak må iverksettes;) Ønsker dere en fin kveld, og lykke til med neste fisketur=)

Cathrine Aksnes sa...

greit å få sovet litt lenger om en gardin er alt som skal til ja :) kjempe koselig soverom.. og så utrolig flotte bilder av celine som henger seg i tauene lenger ned... søt hun er, å morsomt å ha slike tau inne å leke med da

Mette sa...

Enhver arstid har sine utfordringer, ja ;-) Vi merker faktisk ogsa lyset godt her sor i England ogsa selv om det selvsagt ikke kan sammenlignes med lyset i nord!

Et annet "problem" som det er litt verre a gjore noe med er "the dawn chorus" eller "morgenkoret" av fugler... Vaknet kl 04.30 i dag av at de holdt pa! Litt koselig og, da!

Ha en fin dag!

Ruter & Hjerter sa...

For et skjønk soverom:) lyst og lett mmm