onsdag, mars 24, 2010

Dagens fiskesuppe og hits 4 kids

I dag har jeg laget fiskesuppe til middag, og den ble veldig god- om jeg skal si det selv!
Ingredienser
*2 fiskebuljongterninger
1 liter vann
4 ss hvetemel
4 ss margarin
1 dl fløte
1 dl melk
noen skjeer lett rømme
2 gulrøtter
1 purre (det nederste)
litt gressløk
fisk og skalldyr etter ønske
(jeg brukte laks, torsk, kveite og reker)
salt og pepper

Lag fiskekraft av buljongterninger og vann. Skrell grønsaker og kutt dem opp i mindre pinner. Kok grønsaker møre i kraften(ikke gressløk). Smelt margarin og ha hvetemel oppi. Spe med fiskekraften og grønnsakene. Ha melkeproduktene i. Ha fisken (ikke reker) oppi, og la dem ligge 5-6 minutter. Ha i reker og gressløk rett før servering. Serveres med fersk loff og smør :)



Her er Celine i gang med dansingen. Hun elsker Hits 4 kids, og vi hører på Lady Gaga døgnet rundt her. På bildet har hun på seg verdens deiligste mykdress fra 4children.no.

I morgen skal vi på frokost i barnehagen, jeg gleder meg for jeg synes det er så gøy å se hvordan Celine leker og snakker med de andre barna og voksene.

Christine

5 comments:

Anonym sa...

Hei! så stor celine har blitt:) Jeg fikk verdens beste nyhet i dag, Annabell har fått plass i Vendla barnehage!!! var borte dit og kikket og den er jo utrolig fin:) Har dere det bare bra? Klem fra Eli

mali-mo sa...

Den suppen så utrolig deilig ut, må ta å lage suppe en dag jeg også ;) Her i huset har det gått i hjemmelaget tomatsuppe i det siste, lillemali favoritt nr 1!!!!

God torsdag!

Bestefars Verksted. sa...

Åhh,såååå søt hun er,dansende og glad :) Herlig bilde !!! Og suppen din hørtes nydelig ut,her i huset elsker vi fiskesuppe.....kansje jeg må prøve din,neste gang :) Ha en fin påske i Narvik,krysser fingre for mye sol,fregner og appelsiner :)

Ingunn sa...

Den suppa må jeg prøve en dag. Flott bilde av din datter :)

Ha en fin dag.

Anonym sa...

Jeg har sett etter den dressen på 4children.no, men greide ikke å finne den... Kan du hjelpe meg litt? Den så utrolig fin og god ut :)