lørdag, november 22, 2008

Dekket til rypeselskap

Her er bordet klart til rypeselskap. Duken er så fantastisk skjønn. Det er en Georg Jensen Dasmask duk som Husbonden og jeg fikk i bryllupsgave av mine søsken. I duken er det vevd inn alle de kjente eventyrene fra HC Andersen

Lysene er tent, og vi venter på at familien skal komme.


Foto: lånt fra Georg Jensen

Her er duken med de små tinnsoldatene. Jeg tror det er 12 eventyr vevd inn i duken.
Tante Emily og Onkel Stig R leker med Celine.
"Mor i Nord" serverer ryper.

Nå er vi slitne og skal legge oss straks. Må være opplagt for å vise min søsters svenske kjæreste Oslo på en dag. (De reiser tilbake til studiene sine søndag morgen) Begynner vi med varm sjokolade på Frognerseteren tro?

Ha en fin lørdag.
Christine

14 comments:

mali-mo sa...

Mmmmm, rypemiddag!!!!!! Åh, nå fikk jeg helt VANN i munnen her. det er lenge siden jeg har spist rypemiddag nå!

Utrolig morsomt med Celine på videregående ;) Hadde tenkt å gå på baysvømming med malien, men pga hoftedysplasi kunne hun ikke det ;/


God helg!

Christina sa...

Nydelig dekket! Og for en fin duk... :) Rypemiddag så bare kjempe godt ut da.. Hihi..

Frognerseteren er alltid populær, men ikke dra i tåke! :) Da hadde jeg vel holdt meg i sentrum...

Klem
C

Unknown sa...

KOSELIG DUK OG SIKKERT DEILIG MIDDAG OG HYGGELIG SELSKAP, KOS DEG SOM OSLO GUIDE I DAG

Prinsesse Elin sa...

Å her skulle jeg hatt vært. Så koselig når Mor i Nord har kommet. Hun er så herlig å svarer til forventningene jeg hadde av henne etter ikea. Hils henne så masse fra Prinsessa i sør. he he
Kos deg i dag Cistine med mor og resten av familien. Masse varme klemmer fra Elin:O)

Emmeline sa...

SÅÅÅ deilig middag og for en LEKKER duk. Du er så flink til å dekke nydelig til, og ikke minst til å underholde gjester ( Glemmer aldri da du kjørte oss rundt i Oslo en hel ettermiddag, det var FANTASTISK gjort) Ser ut for at Celine er fornøyd med sine nye lekekamerater. De ser ut for å tilpasse seg de også. I krypende stilling alle mann;) KOs dere på kulturell tur i dag. Høres veldig kjekt ut med deg som guide;)

Frk .Fischer sa...

Så flott bord og den duken tenker jeg er flott!!! Så kos med hele fam på middag...ha en fin runde i oslo...flott vær har dere fått hverfall!!! Vil også rose deg for en flott blogg..er innom hver dag...og er så misunnelig på den sy maskinen din altså...og alt du lager...du skulle jo lagd din egen kles linje...så flotte kjoler du lager!!! Hilsen en fan!! ti hi

My home is my Castle sa...

For et nyydelig dekket bord :)
Og så rypemiddag da.. Nam nam..
DET er lenge siden jeg har spist !!!

Kos deg med mor :)

Klem,Kari

Monicas sa...

Velbekomme....:)
Ser så fint og delikat ut

Anonym sa...

Dette så ut som en koselig kveld!!
Så flott lysekrone du haR!
Kan jeg spør hvilket merke det er og hvor den er kjøpt? :)
M

Anonym sa...

Heisann! Duken var perfekt, lurer på om du vet hvor man kan få kjøpt en sånn? Søster gifter seg på nyttårsaften, så kunne vært den perfekte bryllupsgaven :) Ha en fortsatt fin helg med familien, Kristin

hvitstil.com/Christine sa...

Hei Anonym M og Anonym Kristin

Lysekrona i stua er jeg jammen ikke sikker på navnet på, men den er kjøpt på B og B Interiør(Elisenberg/Oslo) og samme har jeg sett på Bollina (Stabekk)

Duken har mine søsken(mor i Nord) fått tak i fra Ålesund, men jeg tror den er å få tak i på Iilums Bolighus på House of Oslo. De har i ale fall duker fra Georg Jensen der.

Lykke til begge to, og håper dette var til hjelp.

Ingunn sa...

Det ser ut som om dere koser dere!!!;)

Ha en fortsatt fin helg;)

Cathrine Aksnes sa...

vakre bilder! :) skikkelig koselig stemning. rypemiddag skal vi snart ha her i huset også:)

Linda sa...

For et flott bord! Håper dere koste dere masse!!!